OKNA DRUTEX - RABAT 20 % - dotyczy systemów okiennych i tarasowych Iglo ENERGY
Okna, drzwi, bramy, rolety

Oferta

Bramy

Brama segmentowa


Wygodna obsługa, bezpieczeństwo, bezawaryjność, to cechy jakich oczekujemy od bramy garażowej. Odpowiada za nie m.in. automatyka, czyli elektronicznie sterowany system otwierania i zamykania bramy.

 

Głównym powodem, dla którego instalujemy automatykę bramy garażowej jest wygoda. Estetyczne i dobrane do stylu oraz kolorystyki domu drzwi garażowe to jedna kwestia, druga zaś to komfort użytkowania, na którą wpływają odpowiednie parametry techniczne.

Wybierając napęd, warto pamiętać, że ważna jest jego uniwersalność. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że będzie on pasował do naszej bramy oraz, że decydując się na późniejszą jej zmianę, nie będziemy musieli wymieniać całej automatyki. Takie rozwiązania znajdziemy w ofertach producentów. Proponowane napęd pasują do bram segmentowych oraz uchylnych i różnią się od siebie jedynie parametrami pracy.

Dostępne na rynku napędy różnią się od siebie m.in. prędkością pracy. Wybór mieści się w granicach 140 mm/s, aż do 260 mm/s. Do największych bram poleca się napędy sile ciągu 800 N. Technologia zastosowana w napędach sprawia, że mimo szybkości pracy i ciężaru konstrukcji, działanie mechanizmu jest ciche.
Istotnym elementem, znacznie podnoszącym komfort użytkowania bramy garażowej jest możliwość radiowego sterowania napędem, dzięki czemu bez potrzeby wysiadania z samochodu, możemy z łatwością otworzyć lub zamknąć bramę.  Cały zautomatyzowany system zarządzany jest radiowo 4-kanałowym mini pilotem. W terenie zabudowanym ma on zasięg do 150 metrów, natomiast w terenie niezabudowanym sięga nawet do 300 metrów, co pozwala skutecznie skrócić czas oczekiwania na otwarcie bramy. Transmisja jest sygnalizowana za pomocą diody informacyjnej. Sygnał z wieloprzyciskowego nadajnika daje możliwość takiego zaprogramowania pilota, aby sterować nim nie tylko bramą garażową lub wjazdową, ale również systemem alarmowym, czy oświetleniem podjazdu.

Producenci automatyki do bram pomyśleli także o rozwiązaniu problemu braku zasilania. To awaryjne otwieranie bramy.  Polega ono na wysprzęglaniu napędu nie tylko od wewnątrz, ale przede wszystkim z zewnątrz, dzięki czemu jesteśmy w stanie otworzyć drzwi i wjechać do garażu.